Wat is jouw recensie van Rurouni Kenshin?

Beste antwoord

Ik heb het een tijdje geleden gelezen, dus dit is misschien niet de meest nauwkeurige recensie, maar hier komt het. Ik weet niet zeker of je het echt hebt gelezen / bekeken, dus ik zal proberen deze spoiler vrij te houden of eventuele spoilers te markeren.

Rurouni Kenshin begon goed. Een mooi uitgangspunt, een sympathiek maar mysterieus hoofdpersonage, een beetje romantiek, een paar schattige bijpersonages om het verhaal gaande te houden.

De mangaka maakte een paar fouten. Het verhaal was een beetje wankel en onbevredigend. Maar het was nog steeds goed. Hoewel veel van de actie fantasie zou kunnen worden genoemd, was het vermengd met echte geschiedenis en mensen, echte zwaardvechtbewegingen, echte cultuur. Dit zorgde voor een uniek gevoel in het geheel.

Er kwam een ​​hele lange boog. De mangaka zei dat hij aan het experimenteren was. Ik herinner me de naam van de antagonist niet, maar ik herinner me wel dat hij echt, heel slecht was. Een direct cliché persoon, uit op wraak, sadistisch, overweldigd, enz. Maar behalve hem hield ik van bijna alles aan deze boog. Veel wendingen, spanning, interessante nieuwe personages. Maar tegen het einde droeg de logica nogal dun, en begon het dat unieke gevoel te verliezen. De gevechten sleepten zich voort.

Ik herinner me daarna niets meer behalve de allerlaatste boog. De laatste boog had een aantal serieuze onthullingen en wendingen. Ik kan niet zeggen dat ze op de beste manier werden uitgevoerd, maar ik kan me niets bijzonder vreselijks herinneren aan deze boog. Ik zal echter zeggen dat het einde een beetje lang was.

Als je van het originele verhaal wilt genieten, zou ik zeggen dat de manga de beste is. Een flink aantal afleveringen in de anime verandert het en gaat in een heel andere richting. Het is ook behoorlijk slechte kwaliteit (geen duh) omdat het oud is. Vermijd de spin-offs, want ze zijn niet-canon en de mangaka zelf zei dat hij ze niet leuk vond. De manga was naar mijn mening behoorlijk goed in termen van kunst. Terwijl je leest, kun je de kunst zien groeien en ontwikkelen. Het begint met driehoekige gezichten, vreemd gedefinieerd plofachtig haar en super sprankelende ogen, maar aan het einde is het net als elke andere moderne manga. Dus dat is best gaaf. Hoewel het een aantal behoorlijk diepe themas raakt, is Rurouni Kenshin nog steeds een beetje kinderlijk in hoe het dingen aanpakt. Weet je, versla alle slechteriken, red mensen. De manga heeft veel bloed. Ik kan niets anders bedenken om te zeggen, dus dat is het einde van mijn recensie. Hoewel ik veel negatieve dingen heb gezegd, hou ik ervan kritiek te leveren en ik denk dat Rurouni Kenshin het lezen waard is, als je van een soort van langzaam brandende manga houdt. Veel leesplezier!