Varför är Bryan Cranston så fattig? Enligt min åsikt och så många recensioner är Breaking Bad den bästa TV-showen någonsin. Så varför är Bryan Cranstons nettovärde (30 miljoner USD) så dålig när vi jämför honom med Jerry Seinfeld (nettovärde: 1,3 miljarder USD)?

Bästa svaret

Din åsikt hur bra Breaking Bad var, har ingen inverkan på hur mycket Bryan Cranston gjorde av det. Först och främst måste du absolut inse att Breaking Bad var en liten show med en nischpublik, oavsett hur bra en show du tycker det var. Det kan ha vunnit många utmärkelser och det är jättebra, men det riktiga utmärkelsen som en skådespelare får är att se de extra nollorna i sin lönecheck. Det är väldigt svårt att tjäna mycket pengar från en liten nischpublik som Breaking Bad hade. Bara en handfull av deras avsnitt hade en publik som var över tre miljoner människor. De flesta av deras avsnitt hade en betydligt mindre publik än tre miljoner människor.

Även om en show klarar sig bra och har i genomsnitt 10 eller 15 miljoner människor per avsnitt, är det ingen garanti för att huvudrollen tjänade mycket pengar. Allt beror på hur bra förhandlade Bryan Cranston om sin lön. Förhandlade han med en Walter White-attityd eller en Heisenberg-attityd?

Här är ett exempel på skillnaden som framgångsrika förhandlingar gör: Dallas var den mest omtalade showen sommaren 1980 när alla pratade om ”Who Shot JR ”? Larry Hagman, som bara tjänade 25 000 dollar per avsnitt, åkte till England den sommaren och sa att han inte kom tillbaka till showen förrän de uppfyllde hans krav på 75 000 dollar per avsnitt. Showen var i genomsnitt cirka 40 miljoner tittare per avsnitt nästa säsong! Det är framgång! Breaking Bad, närmade sig aldrig dessa siffror.

Hagman visste sitt värde och fortsatte att omförhandla sin lön tills han tjänade 200 000 dollar per avsnitt under de högst betalda åren i showen. Det var på 80-talet när 200 000 dollar var ungefär 500 000 dollar idag. Hagman visste att de inte hade en show utan honom och Dallas gjorde enorma affärer som den mest framgångsrika showen på TV. Hagman banade väg för TV-stjärnor som rollspelet på Friends som förhandlade om att få en miljon dollar vardera per avsnitt och fick det.

Svar

Fan, om $ 30 miljoner är ”dåliga ”då önskar jag att jag också var i fattig fattigdom. Jag kan inte föreställa mig hur grovt livet är för honom. I själva verket är det så illa att han uppenbarligen har tagit upp en bilkörning för att klara sig: ”Braking Bad ”: Walter White ser ut som en fläckig stadsbuss i BC

Så några saker att komma ihåg:

1. Seinfeld var en av de bästa sitcomsna någonsin på nätverks-tv, och idag fortsätter dess nio säsonger att leva i syndikering över hela världen.
  2. Jerry Seinfeld var inte bara en skådespelare i det, han var också medskapare och medförfattare i alla 172 avsnitt. Var och en av dessa positioner har en lönecheck, förutom skådespelet. De betyder också att han KEEPS får betalt varje gång de kör.
  3. Jerry Seinfeld hade också, och har fortfarande, en mycket framgångsrik karriär inom standupkomedi, som sätter pengar på hans bankkonto.

Så bra TV-program som Breaking Bad var (jag håller med, en av de bästa någonsin), en så fantastisk skådespelare som Bryan Cranston var i det, och så övertygande karaktär som Walter White är … det är fortfarande bara 62 avsnitt, körs i begränsad distribution, och inte i konstanta omgångar överallt. Så även om Cranstons affär inkluderade rester snarare än bara fixade betala för spelningen så skulle det inte vara nästan den pågående inkomstflödet som Seinfeld är för Jerry.

Nu om du ”ursäkta mig, jag ska ta en drink i stackars Bryans ära … om det bara fanns något vi kunde göra för att hjälpa honom att klara sig.

Redigera: BTW, gjorde du vet Bryan Cranston var i ett avsnitt av Seinfeld? Kanske borde han ha bett om en större procentsats;)

Lämna ett svar