Hvorfor er Bryan Cranston så fattig? I følge min mening og så mange anmeldelser er Breaking Bad det beste TV-showet noensinne. Så hvorfor er Bryan Cranstons nettoverdi (30m USD) så dårlig når vi sammenligner ham med Jerry Seinfeld (nettoverdi: 1,3m USD)?

Beste svaret

Din mening hvor bra Breaking Bad var, har ingen innvirkning på hvor mye Bryan Cranston tjente på det. Først og fremst må du absolutt innse at uansett hvor bra et show du synes det var, var Breaking Bad et lite show med et nisjepublikum. Det har kanskje vunnet mange priser, og det er flott, men den virkelige prisen en skuespiller får er å se de ekstra nullene i lønnsslippen. Det er veldig vanskelig å tjene mye penger fra et lite, nisjepublikum som Breaking Bad hadde. Bare en håndfull av episodene deres hadde et publikum som var over tre millioner mennesker. De fleste av episodene deres hadde et betydelig mindre publikum enn tre millioner mennesker.

Selv om et show gjør det bra og har et gjennomsnitt på 10 eller 15 millioner mennesker per episode, er det ingen garanti for at hovedrollen tjente mye penger. Alt avhenger av hvor godt Bryan Cranston forhandlet om lønnen sin. Forhandlet han med en Walter White-holdning eller en Heisenberg-holdning?

Her er et eksempel på forskjellen som vellykkede forhandlinger utgjør: Dallas var det mest omtalte showet sommeren 1980 da alle snakket om ”Who Shot JR ”? Larry Hagman, som bare tjente $ 25 000 per episode, dro til England den sommeren og sa at han ikke kom tilbake til showet før de oppfylte hans krav på $ 75 000 per episode. Showet var i gjennomsnitt omtrent 40 millioner seere per episode den neste sesongen! Det er suksess! Breaking Bad, nærmet seg aldri disse tallene.

Hagman visste verdien og fortsatte å reforhandle lønnen sin til han tjente $ 200 000 per episode i de best betalte årene på showet. Det var på 80-tallet da $ 200 000 var som $ 500 000 i dag. Hagman visste at de ikke hadde et show uten ham, og Dallas gjorde enorme forretninger som det mest suksessrike showet på TV. Hagman banet vei for TV-stjerner som rollebesetningen til Friends som forhandlet om å få utbetalt en million dollar hver per episode og fikk den.

Svar

Damn, hvis $ 30M er «dårlig» «så skulle jeg ønske at jeg også var i voldsom fattigdom. Jeg kan ikke forestille meg hvor grovt livet er for ham. Faktisk er det så ille at han tilsynelatende har tatt opp en buss for å få endene til å møtes: «Braking Bad «: Walter White ser ut som en flekkkjørende bybuss i BC

Så noen ting å huske:

1. Seinfeld var en av de beste sitcoms NOENSINNE på nettverksfjernsyn, og i dag lever de ni sesongene fortsatt i syndikering over hele verden.
  2. Jerry Seinfeld var ikke bare en skuespiller i det, var han også medskaper, og medforfatter på alle 172 episoder. Hver av disse stillingene har en lønnsslipp, i tillegg til skuespillet. De betyr også at han KEEPS får betalt hver gang de løper.
  3. Jerry Seinfeld hadde og har fortsatt en meget vellykket karriere innen standup-komedie som setter penger på bankkontoen hans.

Like flott TV-show som Breaking Bad var (jeg er enig, en av de beste noensinne), en så fantastisk skuespiller som Bryan Cranston var i det, og så overbevisende karakter som Walter White er … det er fortsatt bare 62 episoder, kjørt i begrenset distribusjon, og ikke i stadige repriser overalt. Så selv om Cranstons avtale inkluderte rester i stedet for bare å fikse betale for løpet av konserten, ville det ikke være den pågående inntektsstrømmen som Seinfeld er for Jerry.

Nå hvis du «unnskyld meg, jeg kommer til å ta en drink til fattige Bryans ære … hvis det bare var noe vi kunne gjøre for å hjelpe ham med å klare seg.

Edit: BTW, did you vet Bryan Cranston var i en episode av Seinfeld? Kanskje han burde ha bedt om en større prosentandel;)

Legg igjen en kommentar